OT: VPN z Ciny

Michal Dobes dobes na tes.eu
Středa Červen 20 08:05:52 CEST 2012

Dne 19.6.2012 15:54, Jan Volesak napsal(a):
> mám od zákazníka požadavek na tunel z Číny do Čech. Prý tam jejich člověku přestala fungovat Nortel VPN. Nemám moc informací ale zřejmě ipsec přes udp/500. Než začneme zkoušet anyconnect (ssl) a Cisco VPN přes udp/4500 popř. přes tcp porty, rád bych zjistil, zda neexistují nějaké ověřené porty pro tento typ provozu.
> Nemáte s tím někdo zkušenost?

Ověřte si prvně kde je a zda má vůbec IPv4 konektivitu.
Řešil jsme něco podobného a pak se ukázalo, že dotyčný byl v místě,
kde byla k dispozici pouze IPv6 konektivita a takových míst v Číně je
dnes nemálo (měl jsem v ruce i router z Číny, který neuměl už nic
jiného než IPv6, co dával tamní Telco svým zákazníkům).
Stačilo na straně serveru rozšířit o IPv6 a jelo se dál. :-)

M.