Pripojeni k firebirdu pomoci php

Tomas Vondra tv na fuzzy.cz
Čtvrtek Červen 21 23:50:54 CEST 2012

On 20.6.2012 14:12, katerina bub wrote:
> DD,
> instaluju nový server na VMware, je to CentOS 6.2 64bit. Potřebuju na
> něm rozchodit firebird a php s podporou firebirdu.
> Nainstalovala jsem firebird-superserver x86_64  2.5.1.26351.0 z repozitáře edel
>

> Řádkovým příkazem se na fb připojím, ale ne pomocí příkazu isql, ale
> pomocí isql-fb.

Pokud tam máte zapnutý SELinux (což na CentOSu často bývá by-default),
tak se podívejte do /var/log/audit/audit.log jestli se vám tam
neobjevují "denied" hlášky v reakci na pokus o připojení z isql-fb a PHP.

Typicky vypadají např. takto:

type=AVC msg=audit(1330018615.271:102056): avc:  denied  { name_bind }
for  pid=8242 comm="sshd" src=30
scontext=unconfined_u:system_r:sshd_t:s0-s0:c0.c1023
tcontext=system_u:object_r:reserved_port_t:s0 tclass=tcp_socket

což byl pokus o spuštění SSH na portu 30 apod - u vás by ty hlášky
samozřejmě vypadaly jinak, ale tipuji že u jednoho klienta to projde OK
a u druhého se tam objeví "denied" - potom je třeba upravit politiku
SELinuxu aby konkrétní spojení povolil.

T.