MX záznamy - preference a záložní poštovní server

Martin Blaha conf.linux na seritech.cz
Pátek Červen 22 10:53:47 CEST 2012

Dobrý den,
řeším situaci kdy potřebuji mít záložní poštovní server ve firmě, pro
případ, že by tomu hlavnímu odešel HW.
Mám tedy 2 identické stroje které mají 2 sí´tové karty, 1 do internetu a
2 do lokální sítě

server 1 veřejná ip 123.123.123.10 a do lokání sítě 192.168.0.1
server 2 veřejná ip 123.123.123.11 a do lokání sítě 192.168.0.1

v případě že by server 1 přestal fungovat, tak by se pouze přehodila
přípojka vnitřní sítě do toho druhého
než by se ten stroj opravil.

pošta je uložená jako Maildir a přistupuje se k ní přes imap dovecot.
cca 1x za hodinu se přes rsync pošta
zálohuje ze stroje 1 na stroj 2.

doména má 2 MX záznamy a to
mail1.firma.cz 10 což je dle A záznamu 123.123.123.10
mail2.firma.cz 20 což je dle A záznamu 123.123.123.11

zaznamenal jsem ovšem pokus o doručení na stroj 2 i když dle priority by
to mělo doručovat jen na 1 stroj protože byl dostupný
cimž by mail skončil na tom druhém stroji a na tom prvním by o něm nevěděli.

Z toho vyplývá, že buď musím rsync i v obráceném směru (ze stroje 2 na
stroj 1) nebo vymyslet nějaký úplně jiný způsob jak tuto situaci vyřešit.

díky za případné náměty.

Martin Blaha