WiFi

"Ing. Jiří Nováček" jnovacek na spst.cz
Středa Červen 27 18:46:23 CEST 2012

Dobrý den,

omlouvám se za otázku, která s Linuxem moc nesouvisí.

Na škole začínáme řešit problém WiFi. Momentální stav je, že máme mnoho
AP, které jsou nějak nastavené a uživatelé se k těmto zařízením
připojují pomocí jednoho hesla. Heslo zná každý a je to špatné řešení.
Všechny WiFi mají stejné SSID, ale routování nefunguje. S notebookem se
musí projít všechny WiFi a zadat heslo. Chceme provést zásadní změnu.
Ověřování uživatelů proti nějaké autoritě. Dále chceme centrální správu
AP pomocí kontroléru. Na internetu jsem si našel několik řešení, ale
nejvhodnější jsou nejspíš jen dvě: Cisco, Aruba (Dell). K těmto řešením
je na internetu opět mnoho příspěvků. Jeden říká, že je vhodnější řešení
od Cisca a druhý tvrdí samozřejmě opak. Jak řešíte WiFi? Jsme škola,
která je dost rozlehlá. V současné době nechceme mít WiFi pro úplně
všechny studenty, ale řešení má toto v budoucnu umožňovat. Úvaha, že
bude mít každý student v kapse telefon s WiFi a na lavici notebook se
každým rokem zdá reálnější. Připojení jedné třídy s 30 studenty pomocí
jediného AP nevidím moc reálně. Uvažujeme o WiFi třetí, respektive
čtvrté generace.

Můžete mi poradit o co se máme začít zajímat?

Předem děkuji

Jirka