Spolehlivost virtualniho HW

Pátek Březen 23 16:28:37 CET 2012

On Fri, 23 Mar 2012, Jaroslav Lukesh wrote:

> Zde konkrétně -2 dny zpět se mi stalo, že kontrola na vyjmenované IP
> přestala jen na některé IP fungovat, přitom server tu IP kterou vidí,
> vidí správně.

Co vlastně znamená, že "přestala fungovat"? Pakety od těch adres chodí?
Nebo chodí s jinými adresami? Mají správné zdrojové IP a výsledek kontroly
je špatně?

On Fri, 23 Mar 2012, Jaroslav Lukesh wrote:

> Asi týden je občas nedostupný SMTP server (nebo se chová divně - drží
> spojení otevřená a žere mi vlákna),

A zkusil jste to odchytit tcpdumpem? Zkontroloval jste, zda se skutečně
stane server úplně nedostupný? Vypadává komunikace jen s tím SMTP serverem
nebo i s něčím ostatním? (Tak mne napadá takový výstřel do tmy: nemáte tam
v síti duplicitní IP nebo MAC adresy?)

> dostal jsem přístup na xen konzolu s právy na vše, ale z toho se nic
> použitelného nedá dostat - ani graf vadných paketů fyzické síťovky na
> tom nefunguje (asi nesbírá data).

Máte shell v dom0 a můžete tam spustit ethtool -S?

On Fri, 23 Mar 2012, Jaroslav Lukesh wrote:

> při ls knihovna na disku byla, ale dokud jsem ji nepřejmenoval a nenahrál
> někam znova (binárně stejnou ale pro jistotu z instalačního balíčku), udělal
> symlink, až pak to začlo jet. Máte pravdu, že na tom centosu při konfiguraci
> a instalaci někdy mi to dělalo i to, že občas něco šlo a za nějakou dobu už
> zase ne a naopak.

Co znamená, že to "nejelo"? Zkusil jste strace? Jiné programy ten soubor
dokázaly přečíst (píšete "binárně stejnou", tak to vypadá, jako by ano)?

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /