Nizky vykon SAN

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Březen 29 11:17:14 CEST 2012

Zdravím,

postavil jsem nový databázový server, který má jako hlavní
úložiště iSCSI SAN od firmy Dell (Equallogic) s 10Gbps napojením,
na serveru mám dvouportovou 10GBps síťovou kartu Intel 82599EB s
ovladačem ixgbe. Nad touto síťovkou mám rozjetý multipathd s
round-robinem, nad touto vrstvou LVM, dále ext4 subsystém.

Potýkám se s vysokou latencí tohoto řešení (vysoké hodnoty wait v
iostat-u, dosahuju až 20-ti %).

Na síťovkách mám nastaveno mtu 9000, na switchi i na poli je
minimálně stejná hodnota (na switchi je vyšší, na poli stejná).
IRQ síťových front jsem přehodil na nezatížené procesory. Musím
mít vypnutý rp_filter (to mi dělalo na začátku problémy). Zvětšil
jsem frontu na těchto dvou síťových kartách na 10000, a to jak na
vstupu, tak na výstupu.

Nenapadlo by, prosím, někoho ještě něco dalšího, co by bylo možno
nastavit/vyzkoušet/změřit/ověřit? Hledal jsem i na googlu, něco
jsem našel a v podstatě i aplikoval, ale zatím je výkon dost
mizerný. Problémem je, že zde mám už rozběhnutý Oracle v ostrém
provozu, takže nemůžu provést např. měření výkonu diskového
subsystému... :-(

Děkuju za všechny nápady, mě už došly :-(

Zdraví
Honza Marek