Re: LVM / pomalé čtení z přimountovaného volume

Tomas Vondra tv na fuzzy.cz
Čtvrtek Květen 24 14:10:50 CEST 2012

On 24 Květen 2012, 8:34, Jan Marek wrote:
> Zdar,

> chybí mi tu parametr iflag=direct. V tomto případě čte klidně
> dd-čko IMHO i z cache, takže porovnávat rychlost čtení z disku
> tímto příkazem je irrelevantní...

Není, protože před každým testem je uděláno

# sync && echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches

takže z cache to nic nečte (nebo by alespoň nemělo). Odpovídá tomu i
výstup z iostatu, kde je vidět že se s disků skutečně čte. Navíc je to
konzistentní chování, rozdíly jsou v jednotkách procent což by u cache
určitě nebylo.

T.