Zalohovaci software

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Úterý Listopad 6 14:01:03 CET 2012

Dne út 6. listopadu 2012 Jan Kasprzak napsal(a):
> 	Dobry den,
>
> premyslim jaky zalohovaci software pouzit pro sve domaci pocitace
> a notebooky. Mam nekolik docela dobre pripojenych a trvale bezicich
> pocitacu. V soucasne dobe je zalohuju jen lokalne - mam zvlast disk, na
> nem zalohu vytvorenou pres rsync, a vzdycky v noci jen vytvorim strom
> hardlinku (cp -l) a udelam pres neho dalsi rsync.
>
> 	No ale premyslel jsem o tom, ze bych ty stroje zalohoval navzajem
> po siti, abych treba nejakym elektrickym vybojem neprisel o data v
> jednom pocitaci. Tady uz se mi rsync moc nelibi, protoze pro zachovani
> [...]

Běžně používám dirvish. Výhodou je, že nepotřebuje žádná extra metadata
(vše má ve složkách záloh) ani extra rozhraní pro přístup k datům - je to
běžný souborový systém se strukturou hardlinků. Tím jsou ale limitovány
možnosti zabezpečení přístupu k zálohám (co jej kombinovat se šifrováním
na souborovém systému, například pomocí encfs?). Je založený na klasickém
rsyncu, čemuž odpovídají možnosti síťového přenosu == buď rsync protokol
a nebo rsync přes ssh, ovšem s výše zmíněnou obavou z provozu pod rootem.

Slávek