ssh: You don't exist, go away!

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Listopad 22 03:20:01 CET 2012

Ahoj!

dnes nam spadnul LDAP server, na ktery je moje pracovni stanice navazana
(hlavne muj uzivatel). Kdyz jsem se chtel pripojit pres ssh na ldap
server, prekvapila me podivna hlaska:

$ ssh dalibor na ldap.example.com
You don't exist, go away!

protoze nefungoval ldap. Sice stacilo prihlasit se pod rootem na lokalni
stanici, dat si tam klic z uzivatele dalibor a pak ssh, ale...

Nasel jsem prislusny kus kodu v ssh:
   /* Get user data. */
   pw = getpwuid(original_real_uid);
   if (!pw) {
      logit("You don't exist, go away!");
      exit(255);
   }
   /* Take a copy of the returned structure. */
   pw = pwcopy(pw);
Netusi nekdo proc to tak je? Cela ta saskarna s "pw" je jen kvuli pw_dir
a hledani configu, pripadne vytvoreni .ssh a known_hosts apod. Ale aby
se kvuli tomu odmitnul spustit klient? Ideologicky mi to vadi, protoze
(kdyz to prezenu) tak by taky mohlo za chvili ssh zjistovat, jestli mam
graficky rezim a spusteny antivir, jinak
logit("Ty! Ty! Ty!"); exit(255);.

Diky za osvetu, protoze todle zavani tim, ze si zacnu udrzovat vlastni
vetev nejakeho "emergenci" ssh. Neni to prvni vec, ktera mi u ssh vadi.

--
Dalibor Straka
PS: Jen pro info: System Debian Wheezy, openssh-client 1:6.0p1-3