Automatické vytvoření HOME adresářů podle passwd

Martin Blaha conf.linux na seritech.cz
Čtvrtek Listopad 22 11:16:36 CET 2012

Dobrý den,
lze prosím nějakým skriptem vytvořit HOME adresáře na základě passwd
souboru ?
Mám server kde je cca 40 uživatelů, dodnes jej používali pouze jako
samba file server,
kde měl každý ve svém HOME svoje soubory a pak byl společný sdílený
adresář pro společné dokumenty.

Nyní však jsem na serveru zprovoznil postfix + dovecot a rád bych aby
uživatelé měli svoje Maildir adresáře
mimo svůj běžný HOME, aby náhodou tuto složku přes Windows nesmazali
(možná by se dalo nastavit v sambě
aby tento adresář nezobrazovala včetně souboru .procmailrc)

Můžu tedy ručně vytvořit příkladně  /var/mail/USERNAME/Maildir ale musím
mu pak ručně nastavit práva a vlastníka
Rád bych to ale vytvořil pomoci nějakého skriptu, nevíte o nějakém
hotovém řešení ?

Děkuji, s pozdravem Martin