Automatické vytvoření HOME adresářů podle passwd

Petr Klíma qaxi na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 22 13:14:48 CET 2012

Dne 22.11.2012 11:16, Martin Blaha napsal(a):
> Dobrý den,
> lze prosím nějakým skriptem vytvořit HOME adresáře na základě passwd
> souboru ?
> Mám server kde je cca 40 uživatelů, dodnes jej používali pouze jako
> samba file server,
> kde měl každý ve svém HOME svoje soubory a pak byl společný sdílený
> adresář pro společné dokumenty.
>
> Nyní však jsem na serveru zprovoznil postfix + dovecot a rád bych aby
> uživatelé měli svoje Maildir adresáře
> mimo svůj běžný HOME, aby náhodou tuto složku přes Windows nesmazali
> (možná by se dalo nastavit v sambě
> [...]

ptal jste se na něco takoveho?

# tohle neberte za bernou minci jen jako návod
users=$(grep ':/home/' /etc/passwd | cut -f 1 -d ":" | xargs echo)

for u in $users
do
     mkdir -p "/var/mail/$u/Maildir"
     chmod -r 775 "/var/mail/$u"