32/64

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Středa Listopad 28 20:54:21 CET 2012

Ještě nebylo zmíněno větší počet registrů při 64 bitech (to je výhoda).
Tedy pokud se jedná o i386 a amd64 architektury, což předpokládám.

Prostě to neřešte a používejte 64 bitů. Dnes jsou běžně dostupné
32bitové knihovny, pokud by jste potřeboval rozběhat něco ve 32 bitech
(určitě používám, jen již nevím co to je. Ono toho časem ubývá :-).

Co jsem viděl testy (ještě z dob kdy 32 bitová podpora na 64 bit.
systémy nebylo samozřejmostí) tak výkon aplikace v 64 bitech oproti
32bitové jest -5 –20 (50%). 50% byl speciální příklad, -5% reálný,
nicméně statisticky nevýznamný, víceméně aplikace optimalizované na 32
bitů. Víc ze mě nedostanete, bohužel nejsem Bruta abych všechno udržel v
paměti.

Daň za 64 bit je větší paměťová náročnost, hmm mám zde již mezeru. Ale
dneska kdy si na disky ukládáme foto v raw a filmy v DVD kvalitě to nemá
smysl řešit a RAM zase není o tolik více. Nebo aktivně využíváte swap?
Pak by to mělo smysl řešit. Aha 8GB RAM, tak na tom mi běží mimo jiné
eclipse, a virualizované Windowsy a pořád mi 40% paměti zbývá. A jak
jednou spustím aplikaci, tak ji nevypínám, co kdybych ji později
potřeboval :-)

Mám i5-2520M a 64 bitů a až na otřesný HW na kterém to v současnosti
běží jsem nezaznamenal žádný rozdíl oproti 32 bitům které jsem používal
předchozích pět let.
ced