several messages

Miro Bobovsky Miroslav.Bobovsky na ives.vs.sk
Úterý Říjen 2 12:57:54 CEST 2012

Zdravim

Obavam sa ked takto len "places" v konfere ale riesenie ti nik neporadi
(lebo by uz poradil keby daco podobne zazil).
A teda jediny sposob je "zmerat" a teda najst "demo server" odkial to tiez
nejde a kde su ochotnejsie .. a teda napr ze vytvoris na cieli (ak vobec
vies) test konto a zverejnis s prosbou o pomoc nech ti kazdy kto chce a vie,
posle test mail .. a mozno najdes "spojenca" ktory bude aj ochotny merat aj
mu to zaroven robi rovnaku chybu ako riesis ...
Takto to vidim ze to hras na tajomno a nikam to nevedie .. ale je to na tebe
..
Zazil som aj podivne MTA ale aj podivne chovanie "cloud DNS"  ked si "zcasu
na cas spomenie na stary zaznam" a clovek si moze trhat vlasy a ked to overi
tak jak naschval to funguje a zda sa ze dobre .. ale 100 dotazov neskusas bo
by ta take ani nenapadlo .. proste zahady sa casto daju len vypatrat
sledovanim a ked sa neda treba skusit tomu pomoct alebo na to zabudnut a dat
iny postup ako problem obist bo co uz ...

bbo
----- Original Message -----
From: "Jan Houstek" <Jan na houstek.net>
To: "Diskuse o Linuxu v cestine" <linux na linux.cz>
Sent: Tuesday, October 02, 2012 12:23 PM
Subject: Re: several messages

On Tue, 2 Oct 2012, Martin `MJ' Mares wrote:
> každopádně to zdálky smrdí problémem z DNS. Doporučuji zkusit logovat
> všechny DNS dotazy, které generuje MTA, a odpovědi na ně, možná z toho
> něco vykoukne.

Na Authoritative serverech už to dělám, ale stejně poznám prd, protože
můžu jen hádat, přes kterou keš se odesílající MTA asi bude dotazovat.

On Tue, 2 Oct 2012, Martin Kraus wrote:
> co je to za mta? v logu nic k tomu neni? nesmeruji nahodou ty MX na CNAME
> misto A? nekdo s tim muze mit problem.
> mk

DNS cílové domény je OK, example.com. má obligátně pár NS záznamů, jeden
A, nějaké TXT a jeden MX. Žádný CNAME, nejsem magor. MX směřuje na jméno,
které má A záznam (a i kdyby mělo CNAME, tak i když to není zcela košer,
je vcelku jednoznačné, co je tím myšleno a implementace to obvykle berou).

Problém je, že nemám kontrolu nad těmi odesílajícími MTA a popravdě s
výjimkou seznam.cz ani nedoufám, že bych tam dohnal někoho kompetentního
to z jejich strany diagnostikovat.

-- HH