Eskejpovani pro su

Středa Říjen 17 18:43:09 CEST 2012

On Wed, 17 Oct 2012, Ladislav Vaiz wrote:

> Na internetu mám repozitář. Problém ale je pomalé GPRS připojení, takže
> třeba 10 minut * počet strojů čekám na apt-get update.

Tím násobením deseti minut počtem strojů chcete říct, že to každý stroj
stahuje zvlášť po jednom sdíleném pomalém spojení?

> Program si je stáhne a pak spustí skript, který se je pokusí
> nainstalovat přes sudo a když selže (ne všude je nastavené), tak přes
> su.

A kdo zadá heslo?

> Nechápu tam $1.

Pochopil jsem zadání tak, že chcete dovnitř dostat hodnotu $1.
Pokud máte to jméno souboru jinde, třeba v $xyz, tak tam dejte něco
jiného, třeba "$xyz".

> V aktuální verzi by musel modifikovat skript mezi uložením a spuštěním
> (předpokládám, že za běhu už to nemá vliv) a dovnitř sudo/su něco
> přidat. To snad nehrozí.

To byste se divil, co všechno hrozí. Dokonce i modifikace skriptu za běhu
je možná, i když konkrétní detaily záleží na tom, jakým způsobem přesně
shell soubor čte.

> To je na zodpovědnosti dpkg, s tím si musí poradit samo.

Když myslíte...

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /