SMS

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Pátek Říjen 26 17:03:22 CEST 2012

Dobry den,

SMS tak ako potrebujete, pouzivame nepretrzite ~10 rokov, pouzivali sme
mobily (Ericsson, SonyEriccson, Siemens), VOIP GSM brany (Portech), a
nieco medzi 5 a 10 roznych operatorov cez internet.

Najspolahlivejsie riesenie z toho je modem Siemens MC 35 alebo MC 65i
(dufam ze si to pamatam spravne). Je to mala tmavoseda krabicka do
ktorej sa strci SIM karta, ma to externu antenu, napajaci adapter, a
RS232 konektor. SMSky prijima i odosiela daemon smsd (/etc/smsd.conf),
zda sa mi ze tusim pochadza z smstools balika z Debianu.

Mam tu tieto brany v prevadzke toho casu uz len dve (ostatne uz nie su
potrebne) ide to takmer bezudrzbovo uz roky. Raz za rok-dva treba
niektoru branu restartnut, nepatraq som za tym hlbsie ze preco. Mobily
na datovom kabli si vyzadovali kvoli mrznutiu zasah ovela castejsie,
vyskusali sme asi 20 kusov / 10 typov telefonov, asi 10 telefonov sme
pouzivali dlhodobo, a kazdy z toho bolo treba restartovat alebo nejak
"zachranovat" kazdych par hodin (tie najhorsie co isli hned prec) az
kazdych par mesiacov (tie najlepsie). Asi najlepsie/najstabilnejsie boli
stare Ericsson T10s / T18s.

Internetovi SMS provideri su spravidla len na odosielanie, a niektori su
velmi velmi mizerni, s nedorucitelonostou ~10-15%. Naviac si pridavate
starosti pri (ne)funkcnosti internetu. My na prijem a odosielanie
kritickych veci pouzivame spominane Siemens modemy, a na odosielanie
nekritickych veci pouzivame internet.

Ak by ste potrebovali taketo mozemy alebo chceli experimentovat s
mobilmi na datovom kabli  a podobne, napiste mi sukromny mail, po
zredukovani potrieb tu dost tychto veci ostalo nepouzitych (vratane tych
odporucanych Siemens modemov) a viem ich posunut dalej.

M.R.