Re: expanze parametrů v /bin/bash

Miroslav Vancl mira.vancl na gmail.com
Sobota Říjen 27 17:57:30 CEST 2012

> Snad nebudu psat neco co uz vite, pokud ano tak se omlouvam :-). V
> shellu je potreba mit na pameti, ze je rozdil mezi " a ' a to takovy, ze
> v retezci uzavrenem " se promenne shellu pred pouzitim expanduji, tj. i
> *, a v retezci uzavrenem ' se promene neexpanduji.
>
> --
> Jaroslav Aster <orm na humlak.cz>

Snad nebudu psat neco co uz vite, pokud ale ne, nenechte se vyse uvedenym
zmast a radsi si to vyzkousejte:

Hvezdicka a otaznik se v shellech pouzivaji pro expanzi nazvu souboru
(globbing, nejedná se tedy o expanzi promennych nebo parametru) a pokud je
retezec s nimi uzavren v uvozovkach (natoz v apostrofech), expanze se
neprovadi.
Expanze parametru $* je neco jineho a navic jeho uzavreni do uvozovek ma
specialni vyznam.

M. Vancl