Gentoo je dostupné jen z lokální sítě

Tomáš Krbec tomas.krbec na gmail.com
Úterý Říjen 30 06:40:43 CET 2012

Dobrý den vespolek,

dostal jsem se k serveru, kde je více než 5 let staré gentoo.

Je v lokální síti 192.168.0.0/24 s adresou 192.168.0.5, kde všechno funguje
(sql sever, print server, samba, ssh server). Rád bych na něj dosáhl z
venku. Na adsl modemu jsem nastavil přesměrování portů, v logu modemu
vidím, že požadavky modem propouští. Na server se však nepřipojim. IP
adresy jsou statické. Server neresolvuje fqdn i když jsem dns nastavil.
Routovací tabulka vypadá také ok.

Síť jsem nastavoval v /etc/conf.d/net.lo (IP adresu, default gateway, dns
servery)

Server má jen jednu síťovou kartu, eth0.

Bohužel na severu není k dispozici iptables (není to tam vůbec
zkompilované).

Je klidně možné, že je nějak divně zkompilovaný kernel.

Prosím, co a kde bych měl zkontrolovat?

Děkuji mnohokrát za pomoc

Tomáš Krbec