Re: Gentoo je dostupné jen z lokální sítě

Tomáš Krbec tomas.krbec na gmail.com
Úterý Říjen 30 08:56:23 CET 2012

Dobrý den,

díky za pomoc.
route -n mi myslím vracelo normálně vypadající routovací tabulku.
Nastavený dns server v souboru /etc/conf.d/net.lo se po restartu sítě
správně objevil v /etc/resolv.conf
S tím tcpdump bude asi trochu problém, nezkoušel jsem ho, ale vzhledem k
tomu, že na serveru není ani traceroute, tak o tomhle programu pochybuji.
Budu u toho počítače zase až za pár dnů.
Nejsem moc zběhlý v konfiguraci kernelu, neexistuje náhodou nějaká volba
"všímej si paketů jenom z lokální sítě" ?
Nemůže třeba vadit to, že tam vůbec není dostupný ten program iptables?
Jinak, síť není nijak složitá, adsl modem, který pomocí dhcp přiděluje
adresy, asi tři stanice s windows a toto gentoo. DHCP v modemu přiděluje od
adresy 192.168.0.32 výše, čili statická adresa toho serveru by neměla být v
konfliktu.

Ještě jednou děkuji

S pozdravem
Tomáš Krbec