Re: Gentoo je dostupné jen z lokální sítě

Tomáš Krbec tomas.krbec na gmail.com
Středa Říjen 31 16:32:36 CET 2012

Zdravím,

díky za rady. Abych to shrnul, tak až se zase k serveru dostanu, tak plán
mise bude:
1) prověřit dosažitelnost vnějšího rozhraní ADSL modemu z internetu
2) prověřit správné nastavení přesměrování portů na modemu
3) prověřit nastavení sítě (/etc/conf.d/net.lo, /etc/conf.d/net.eth0 resp.
/etc/conf.d/net)
4) nslookup
5) zkontrolovat /etc/ssh/sshd_config, jestli sshd naslouchá na správných
rozhraních - hmm, to asi bude OK, když se k tomu serveru připojuji přes
putty z windows stanice
6) zapsat si, co ukazuje route -n
7) zapsat si, co ukazuje ifconfig
8) zkusit telnet na nějakou venkovní IP adresu
9) prověřit /etc/hosts
10) prověřit /etc/resolv.conf
11) zkusit najít konfiguraci zkompilovaného kernelu a zjistit, zda není
nějak divná

Ještě otázky: nemůže mít na toto chování vliv nějaké nastavení v
/etc/sysctl.conf ?
Půjde snad z nainstalovaných (pevně doufám, že tam jsou) zdrojáků případně
zkompilovat nový kernel? Bez fungujícího internetu?
Nějaké další návrhy?

Díky moc všem za pomoc

S pozdravem
Tomáš Krbec