PHP segfaulty a zblbnutie kernelu

Neděle Září 2 17:37:01 CEST 2012

On Wed, 15 Aug 2012, Martin Tiršel wrote:

> jeden konkretny web mi zacal vyhadzovat nasledovne chyby do kernel.log,
> neviete niekto poradit, co s tym, pripadne na co sa treba zamerat, aby som
> mohol problem odstranit pripadne nahlasit bug? Moze toto byt pricina, ze
> mi zblbol kernel a vyhodil naraz tri disky? (tri zo styroch zmizli z
> /dev/sdX a ostal len jeden aktivny, nasledoval rozpad raid10 a velmi
> prijemna noc :).
>
> Aug 15 17:59:21 xy kernel: [31963.802946] php-cgi[13204] general
> protection ip:68f250 sp:7fffe4a57138 error:0 in php5-cgi[400000+6fa000]

Příčina zblbnutí jádra to asi není. Mohl by to být následek společné
příčiny. Vzhledem k popsaným peripetiím se nabízí nějaký hardwarový
defekt, nicméně ten by se asi projevoval víc nahodile, tady to padá
skoro pořád na stejném místě (jen jeden uvedený případ z pěti se
odlišoval).

Shodou okolností jsem podobnou věc jako to Vaše padání php-cgi viděl
nedávno u něčeho úplně jiného. Byl to pythonovský skript používající OOo
na konverzi souborů. Občas spadnul a to vždycky na tom samém místě.
Nejzajímavější bylo, že když se to přepsalo do Perlu za použití
perlovského rozhraní, tak to pak padalo stejným způsobem, jen na úplně
jiném místě. Zkoušeli jsme to analyzovat, hlavně ten druhý případ, ale moc
moudří jsme z toho nebyli (vnitřnosti OOo jsou dost esoterické), vypadalo
to, jako když se mu občas nějak pomotaly datové struktury a někde byl
NULL, i když tam být neměl.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /