Waiting for disk /dev/sde1 to appear

Ivo [Bear] Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Pondělí Září 17 09:21:45 CEST 2012

Zdravím,

Mám domácí server s diskovým polem a MythTV. Na serveru běží SuSE 12.1
(Asparagus) ve 32 bitové variantě. Nedávno se server zbožil (asi umřela
základní deska). Po instalaci nové desky jsem zjistil, že server
potřebuje nové drivery pro SATA řadiče, tak jsem je dodal, regeneroval
závislosti a udělal nový initrd. Samozřejmě jsem upravil všechno i v grubu.

Jenže nedošlo k tomu, co jsem chtěl, a server jsem nebyl sto nahodit.
Jádro se zavedlo, vše fungovalo jak mělo ale celý boot se zarazil na
hlášení waiting for /dev/sde1 to appear, chvíli čekal a pak se ptal, zda
chci pokračovat v bootu bez /dev/sde1, což nešlo, protože je
namountovaný jako /. Po chvilce přemýšlení jsem šel do reinstalace
systému, jenže vše dopadlo vlastně stejně. Opět se objevila hláška, že
systém čeká na /dev/sde1 až se objeví.

Koukal jsem po Internetu, ale nic kloudného jsem nenašel. Nesetkali jste
se s tím někdo přede mnou? Nevíte, co s tím dělat. Mě sice už server
jede, ale kdyby k té samé situaci došlo i v budoucnu, rád bych se nějak
pojistil.

Poradíte mi někdo?

IH