Doporucite nejaky filesystem, ktery umi tagy nebo labels

Miroslav Pragl lists.subscriber na pragl.cz
Sobota Duben 6 09:05:46 CEST 2013

Ma jiz *nixovy NTFS driver implementovane ADS?  ADS je prave jedna z
obrovskych konkurencnich vyhod NTFS.

MP

-----Original Message-----
From: Dalibor Straka
Sent: Saturday, April 06, 2013 4:35 AM
To: linux na linux.cz
Subject: Doporucite nejaky filesystem, ktery umi tagy nebo labels

Zdravim vsechny,

hledam filesystem, kde by se dalo hledat soubory podle tagu. Bohuzel
souboru je hodne a klasicke rozdeleni do adresaru nam nestaci a
castokrat mame i ceniku vice (oficialni, upraveny pro zakaznika1,
navrh-ceniku pro 2014, apod.). Kazdy je ve sve spravne kategorii. Pak se
misi cesty, jestli cenik ma byt
firma/dokumenty/ceniky/cenik-Dombey&syn.pdf, a nebo
firmy/Dombey&syn/cenik.pdf

Rad bych nasel filesystem, ktery umi tagy/labels a nazev souboru nema
prakticky zadny vyznam (muze byt proste dalsim tagem navic). Uplne
nejlepsi by bylo, kdyby se jakykoliv
"cd cenik 2013"
prepsal na
"select filenames from tag_fs \
    where tags like "cenik" and tags like "2013"
a v nem by byly odpovidajici soubory. Kdyz by se napsalo jeste
"cd Dombey",
pak by se udelal novy select a v nem opet odpovidajici soubory. Nejspise
bez zanoreni do dalsiho adresare.

Na google jsem nasel nekolik, napr.
https://github.com/marook/tagfs
http://code.google.com/p/labelfs
http://code.google.com/p/dhtfs
http://www.tagsistant.net/demo
Nemate nekdo odzkouseny tag/labels fs, ktery byste doporucili?

Vetsina z nich se mi zda mrtva, nebo "posahana" tim, ze nejake adresare
byt musi. Nicmene mi bude stacit, kdyz by se jednalo o read-only
nadstavbu na realny "adresar". Uplne se tesim, jak se nasi asistentce
budou krasne hledat soubory.

Diky za rady,
--
Dalibor Straka

P.S. Pro zasmani.
Jsem zjistil, ze pouzivane soubory vyhledavam trochu zvlastne. Pouzivam
hodne terminaly a bash a kdykoliv neco hledam stisknu CTRL+R a napisu
klicove slovo napr. "ceni" a hned dostavam:

dast na lili:~$
(reverse-i-search)`ceni': gnumeric share/Documents/cenik.gnumeric