pauzovani aplikace

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Duben 18 18:54:25 CEST 2013

dobrý, dík, dal jsem si to jako spouštěč na lištu, no jen na ten vmware to
nefunguje, protože potřebuje pauznout takto:

killall -19 vmplayer vmware-vmx

možná by to chtělo pauznout i rodiče vybraného porcesu, ale v pstree
vmplayer není vidět

----- Původní zpráva -----
Od: "Martin Vancl" <tux.martin na gmail.com>

musi to byt primo program pro KDE?

Ted jsem v rychlosti napsal skript http://pastebin.com/BrVYEG5f . Neni
dokonaly, ale mel by fungovat:

#!/bin/bash
PROCES_ID=$(xprop | awk '/PID/ {print $3}' | xargs ps h -o pid)
PROCES_STAV=$(ps aux | grep $PROCES_ID | awk '{print $8}')
if [[ "$PROCES_STAV" == *Sl* ]]
then
# SIGSTOP 19
kill -s 19 $PROCES_ID
echo "Zastavuji proces $PROCES_ID";
fi
if [[ "$PROCES_STAV" == *Tl* ]]
then
# SIGCONT 18
kill -s 18 $PROCES_ID
echo "Pokracuji proces $PROCES_ID";
fi
# POPIS SIGNALU:
# http://www.comptechdoc.org/os/linux/programming/linux_pgsignals.html

Tady popis, jak to funguje:
martin na martin:~$ xprop | awk '/PID/ {print $3}' | xargs ps h -o pid
 8511
martin na martin:~$ ps aux | grep 8511 | awk '{print $8}'
Sl
S+
martin na martin:~$ kill -s 19 8511
martin na martin:~$ ps aux | grep 8511 | awk '{print $8}'
Tl
S+
martin na martin:~$ kill -s 18 8511
martin na martin:~$ ps aux | grep 8511 | awk '{print $8}'
Sl
S+
martin na martin:~$ ^C
martin na martin:~$

Po spusteni skriptu se vam z kurzoru udela krizek, kterym kliknete do
okna pozadovaneho programu. Pak program "ps" zjisti stav a kdyz proces
bezi, tak se zastavi a obracene - kdyz je zastaveny, tak se
pokracuje/obnovi.

Melo by stacit dat na plochu ikonu s cestou ke skriptu...

Dne 18. dubna 2013 2:20 Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> napsal(a):

> Dobrý den,
>
> existuje něco pro KDE, kde by se na dekorační liště spuštěného programu
> objevilo tlačítko na pauznutí programu a poté i jeho znovuspuštění?
>
> Jde mi o KILL signál 18 a 19, používám to na vmware a firefox když jedu na
> baterky, ale musím mít na to konzolu (spiuštěče jsem si ještě nedělal)..
>
> Děkuji, JL

S pozdravem
Martin Vancl

e-mail:  tux.martin na gmail.com