L2TP nad IPv6?

Michal Dobes dobes na tes.eu
Čtvrtek Srpen 1 18:01:45 CEST 2013

	Zdravím,

	doputoval mi požadavek, aby VPN server pro road warroiry začal
podporovat IPv6 připojení od Win7 a spol klientů.
V roli serveru je CentOS5, na něm OpenSwan a xl2tpd. Vše funguje k plné
spokojenosti v L2TP/IPsec režimu pro Windows klienty, když spojení
k serveru je přes IPv4, ale je požadavek i na IPv6.
Neřešil jste někdo, co použít v roli L2TP serveru?
IPsec část s tím nemá problém. xl2tpd IPv6 transport nepodporuje.
Našel jsem 2 projekty patchů, jeden už není ke stažení a druhý vypadá
dost nefunkčně:
http://wiki.gonzofamily.com/a/VPN_L2TP#IPv6
http://code.google.com/p/xavl2tp/

Nebyl někdo náhodou s něčím úspěšnější? :-)
Nebo bude třeba se vrhnout na IPsec tunel s IKEv2 z Win7....
Dle doc StrongSwan by to mělo být snad už funkční, včetně mixu
IPv4/IPv6.

M.