Centos6 - pravidelna zmena inode numbers v /boot/efi/EFI

Úterý Prosinec 3 18:08:03 CET 2013

On Tue, 3 Dec 2013, Petr Simek wrote:

> Aspon mi neni jasne ktere procesy by zpusobily ze si namontovany vfat
> svazek vymeni inody. Mozna se to deje samovolne dle nalady vfat driveru.

Ne, děje se to podle nálady inodové keše.

Začněme testem, zda k tomu přečíslování inodů dojde, když se
vysype keš:

# echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches

Pak bych zkusil spustit sar (pokud už neběží), počkal, než se problém
projeví a podíval se na záznam (zejména sar -v), jestli tam někde není
nějaká podezřelá změna. Pokud se taková změna najde, pak bych hledal, co
běželo v tu dobu, kdy změna nastala.

Pokud by sar nepomohl, tak je to ještě možno monitorovat nějak ručně (ale
opakované osahávání téhož souboru může ovlivnit kešování jeho inodu, a
tudíž nežádoucím způsobem interferovat se zkoumaným jevem), nebo nasadit
těžší kalibr (SystemTap).

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /