Obnova dat z HW RAID5

Josef Krieglstein josse na trenet.org
Čtvrtek Prosinec 19 10:31:00 CET 2013

Zdravím,
Před asi 8mi lety jsem si tím prošel, také raid5, měl jsem to vylepšené o
to, že jsem nevědel pořadí disků (někdo to rozebral aniž by to popsal)
Odešel řadič a přišel nový, když se osadil HDD, pole se nesložilo. (přišel
opravdu ten samý typ)

Prováděl jsem následující kroky:
1. dd if=/dev/sda of=nejakyfile, to celé opakovat dle počtu disků, toto jsem
udělal než radič přišel a pokoušel jsem se o mdadm složení, neúspěšně.
2. v biosu řadiče vytvořit pole,
3. vyndat externí řadič, disky přepojit zpátky na integrovaný sata/scsi,
4. dd if=nejaky file of=/dev/sda,
5. namontovat řadič zapojit a zapnout. Buď bude fungovat, nebo začít od bodu
2 znovu s jiným pořadím.

Měl jsem opravovat pole na nějakém Adaptecu v dvousocketovém Operonu, SCSI
5x 36GB (15000rpm, SCSI), pořadí bylo důležité, trefili jsme ho asi na 3tí
pokus, museli jsme to opakovat od bodu 2. Protože s každým pokusem si řadič
něco inteligentně zapsal a rozbil to co jsem tam "vrátil" krokem 4.
Soubory jsme nakonec obnovili skoro všechny, od té doby se mi znovu neozvali
a server stále běží.

Nevím, jestli je to vlastnost všech HW řadičů, ale mě už HW radič nesmí do
domu.

Pepa