Obnova dat z HW RAID5

bartko na bitcomp.sk bartko na bitcomp.sk
Úterý Prosinec 31 08:12:28 CET 2013

Zdravim,

pridam podobnu vianocnu skusenost s ZFS na linuxe

synovi som podaroval CPU (core 2 quad) + case na uATX + tu uATX, kde som
mal dovtedy NAS. Ten sa prestahoval do mojho case, ja teraz fungujem na
synovom starom barebone. Teraz k problemu:

disky zmenily case aj dosku, povodne som ich mal pridane do raidz (raid5)
ako sda, sdb, ...
po vlozeni na novu dosku bolo poradie diskov ine, systemovy disk je na CF
v redukcii na IDE-PATA, ten bol na oboch doskach cez chip ineho vyrobcu,
takze po prvom zapojenie, videl "zpool status" len jeden disk, po
prehodeni 2 diskov videl dalsie 2, teda dokopy 3 a uz boli data k
dispozicii, ale raid bol stale v DEGRADED. no a tu nastupil google a tieto
commandy:

zpool export data - data je nazov mojho pola
cd /dev/disk/by-id - tu je na vyber viacej moznosti, ja som zvolil tuto
zpool import -d . -a

a za 2 sekundy bolo hotovo :), pole poskladane.

PS: mily Jezisko, prosim zahraj tvorcom ZFS a "porterom" na Linux nejaku
peknu pesnicku, dakujem