[vyreseno] IPVS jako reverzni proxy?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Leden 3 17:15:05 CET 2013

Jan Kasprzak wrote:
: pouzivam pro nekolik sluzeb load-balancing/HA pomoci IPVS (+ ldirectord
: pro monitorovani), vetsinou v direct-routing rezimu. Ted bych potreboval
: zprovoznit nejakou interni sluzbu nad TCP, u ktere nemam pracovni servery
: na stejne siti jako load balancer, a dokonce ani ty pracovni servery nebezi
: na Linuxu. Takze nechci/nemuzu pouzit napriklad IPIP tunelovani.

	Reseni je pouzit IPVS v rezimu masq, a doplnit to o SNAT/MASQ
pravidla v iptables, nejak takto:

for host in pracovniserver1 pracovniserver2 pracovniserver3 ...
do
	iptables -t nat -A POSTROUTING -p tcp -d $host --dport $port \
		-j MASQUERADE
done
iptables -A FORWARD -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

(uvedomil jsem si, ze je zajimave, ze pro pouhe IPVS v direct-routing rezimu
neni treba mit nic povolene ve FORWARD chainu v iptables).

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
Please don't top post and in particular don't attach entire digests to your
mail or we'll all soon be using bittorrent to read the list.     --Alan Cox