Prijem zvuku po siti

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Leden 3 23:23:17 CET 2013

Adam Pribyl wrote:
: On Thu, 3 Jan 2013, Petr Pisar wrote:
:
: >On 2013-01-03, Jan Kasprzak <kas na fi.muni.cz> wrote:
: >>Co dnes umi prehravat zvuky z pulseaudia pres wifi?
: >>
: >Proč si lidé myslí, že pulseaudio je vhodné pro přenost zvuku po síti?

	Tak z vyse uvedene vety snad nijak neplyne, ze bych pozadoval,
aby po siti sel primo protokol pulseaudia. Nebo se neumim vyjadrovat?
Ja jen potrebuju, aby se mi to na strane serveru tvarilo jako PA sink.
A jestli prislusny sitovy transport bude DNLA, AirPlay, ESD anebo to
PulseAudio, to je mi srdecne jedno.

: >Vždyť i samotný Lennart stáhl ocas a přiznal, že to je nepodporovaná
: >funkcionalita plná bezpečnostních chyb
: ><http://www.freedesktop.org/wiki/Software/PulseAudio/Documentation/User/WhatIsWrongWithSystemWide>.
:
: Nejsem si jist, zda to primo rika, ze prenos po siti je "spatny".
: Pise se tam pouze o tom, ze pouziti PA jako systemove sluzby je
: spatne. Predpokladam, ze prenos lze realizovat mezi dvema
: uzivatelskymi sezenimi "normalne", nebot tyto PA pusti, ale nikdy
: jsem se tomuto nevenoval, takze se necham poucit.

	Presne tak.

	Off-topic: Lennart zaradil zpatecku ohledne system-wide
(na rozdil od session-wide) demona. Coz je podle me hnus, protoze
Fedora ted ani neobsahuje prislusny startovaci skript. A ja treba na
multi-seat desktopu potrebuju system-wide demona, abych byl schopen
rozdelit jednu 6-kanalovou zvukovku na tri samostatne, z nichz nektere
pouziju pro prvni sedadlo, a jine pro druhe sedadlo. A ze to je
bezpecnostni dira me netrapi - na obou sedadlech jsou trvale prihlaseni
duveryhodni uzivatele. To je klasicky pristup Lennartova videni sveta,
kdy omezuje flexibilitu UNIXu, protoze proste neni schopen dohlednout,
jaka vsechna pouziti se pro ten system najdou.

	Se sitovym transportem to ale nema pranic spolecneho.
Zvlast pokud jde po duveryhodne domaci siti ze zdrojoveho pocitace
na kterem sice jsou potencialne citliva data, ale na embedded
PA server, na kterem krome toho PA samotneho nic dalsiho nebezi.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
Please don't top post and in particular don't attach entire digests to your
mail or we'll all soon be using bittorrent to read the list.     --Alan Cox