Na notebook x86 32 nebo 64bit?

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Neděle Leden 20 19:58:31 CET 2013

Celý systém ne, jen používané knihovny (to znamená že programy, které 32
bitová aplikace používá (různé utility apod.) zůstávají 64 bit).

Konkrétně používám vývojový nástroj od TI, který je 32bit. Co mám v
systému 32bit (to jest 2x) je pár kousků (např glibc gtk stdc++ libz
apod + nějaké další knihovny pro jiné prográmky, celkem asi 15
knihoven), to je architektura amd64 (tedy 32bit knihovny přeložené pro
amd64). Pak mám něco ke 40 knihoven i386 (debian muliarch, jak to mají
Francouzi netuším) které jsou instalovány kvůli postaršímu wine abych
spustil ty nástroje, které Texasani mají jen pro woknous (32bit).

Takže vše rozhodně ne. Tedy pokud to nebudete provozovat v chrootu, jako
za dob, kdy byla amd64 architektura ještě mladá (tam bych se vracet
nechtěl ale i tak to nebyl celý systém 2x :-).

ced