Problem s multihomed serverem

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Úterý Červenec 2 10:59:48 CEST 2013

DD,

server s konektivitou ze dvou smeru (realizovano jako 2 vlan (vlanA,
vlanB) v eth0, routovaci protokol OSPF, default routa do vlanA) je obcas
z nekterych casti site nedostupny. Nedostupny je pro ty stroje, od nichz
packety prichazeji na server z vlanA a mely by odejit skrz vlanB.
Tcpdupm ukazuje prichozi echo request packety ve vlanA a nic nejde
smerem ven (ani ve vlanA ani ve vlanB).

Cili na prvni pohled problem s nevypnutym rp_filter. Jenze ten je
vypnuty (/sbin/sysctl -a | grep rp_filter; zobrazuje vsude 0). A navic
staci, abych ze serveru spustil ping na problemovy stroj a v tu chvili z
nej ping zacne take fungovat. Jakmile ping z obou stroju zastavim, po
par minutach cosi na serveru expiruje a novy pokus o ping ze vzdaleneho
stroje zase nebezi.

Shazovani firewallu v iptables nepomaha (stejne neobsahuje nic, co by to
mohlo zpusobovat). V routovaci cache jsem tale nenasel rozdily, ktere by
to vysvetlovaly, flush cache nezpusobi zadnou zmenu (nezacne pingat a
kdyz uz pinga neprestane pingat). Nejak mi dosly napady (krome upgradu
jadra, ktere neni nejnovejsi RedHat/ScientificLinux 2.6.18-164.15.1.el5) ...

Dik
--
Dalibor Toman