Jaky filesystem na server dnes?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Červen 12 17:23:26 CEST 2013

Dobrý den,

po několika letech opět instaluji server z nového systému - nainstalovali mi
na to CentOS release 5.9 (Final) a chtěl bych tam na data nasadit nějaký
bezproblémový filesystém se žurnálováním.

Samozřejmě tam kde je žurnálování kontraproduktivní, tak ho nepoužívám, ale
v tomto případě jde o soubory >2GB.

Ext3/4 mají dodnes problémy že dokážou občas pozřít veškeré systémové
prostředky HW a v tom případě stroj neodpovídá ani na ping

XFS před nějakými 10 nebo kolika lety měl problém v případě, kdy měl
otevřený nějaký soubor pro zápis z žurnálu, pak v případě výpadku/výtuhu v
dotyčných souborech byly přes celou jejich velikost binární nuly. Musím
upozornit, že se mi toto na serveru dělo docela často, protože UPSky
nezvládaly.

Protože stroj pojede ve virtuálce, kde celý stroj fakt sem-tam těžce slítne
na hubu a vezme s sebou všecky virtuály (to neřešte, to já neovlivním), tak
XFS tam mít za stavu jak jej pamatuji, by bylo značným rizikem - přesto že
ho mám doma a stroj se vypíná vypínačem vzadu a tyto problémy jsem
nepozoroval, jenže není to těžce vytížený server, jen terminálserver pro
desktopy (tlačítko vpředu jenom hraje - mám malé děti).

A co ostatní FS, jaké mají mouchy? Dal by se některý takto nasadit? Ext3/4
už fakt nechci ani vidět, commit snížený na vteřinu sice pomůže hodně, ale
dělá to při vytížení problémy s připojením na databázi přes TCP, to tam
raději dám xfs s tím že se prostě ze zálohy poškozený soubor třeba podaří
obnovit (to naštěstí já dělat nebudu tak, ikdyž mi srdce krvácí, dělám že je
mě to jedno)

Děkuji, JL.