Sipwitch vklada spatnou IP-adresu

d.petr d.petr na post.cz
Pondělí Březen 4 09:51:27 CET 2013

On 3.3.2013 16:48, Pavel Kankovsky wrote:

> A když to funguje, tak nechává Contact beze změny, nebo tam dává svojí
> vnitřní adresu (10.0.0.2)? Nepomohlo by server spustit s --address?

	Teď u toho nejsem, abych to zkusil, ale myslím, že když sipwitch
fungoval, tak do Via psal svoji adresu 10.0.0.2 a v Contact nechal tu
původní od telefonu. Telefony se po navázání SIPem spojily napřímo a
"zvuková" data si posílaly přímo, ne přes server (takže své adresy
navzájem musely znát a zjistily je nejspíš právě z Contact).
	Jestli --address způsobí to samé, jako vyplnění <interfaces> v
konfiguračním souboru, tak by to nepomohlo. <interfaces> určilo adresy,
na které se sipwitch bindoval (snad se tomu tak říká). Netstatem jsem
ověřoval, že obsazení portu na určených adresách (síťovkách) opravdu
reagovalo.
	Telefonii jsem se věnoval i zbytek víkendu, pomýšlel jsem na
http://www.oversip.com/, ale nakonec se mi podařilo jako server rozjet
yate (jeho drtivé množství konfiguráků a voleb v nich mi kdysi nahnalo
hrůzu, ale se správným návodem je základní zprovoznění překvapivě
jednoduché). Yate funguje uspokojivě. Od sipwitche se za provozu liší
tím, že i "zvuk" si telefony posílají přes server. Nevím, jestli ho yate
překódovává, protože podporuje jen některé kodeky, ale to se dá
překousnout; se sipwitchem si telefony dohodly kodek speex, s yatem
kodek gsm (připadá mi horší), v konfiguráku yate jsem kodek speex
nenašel. Ale to už jsou jen detaily, rozhodující je, že funguje. Nejspíš
tedy zůstanu u yate.

	Díky za snahu o pomoc.
PM