Centos5 - mismatch_cnt neni 0 na RAID5

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Březen 5 11:05:29 CET 2013

Dobry den

narazil jsem na problem - mel jsem na serveru s centos raid0 pole
/dev/md3 slozene ze tri 1TB disku . Po nejakych potizich s diskem
jsem je zamenil za tri 2TB disky v modu raid5 . Nicmene dalsi tyden
mi server oznamil ze na /dev/md3 neni nulova hodnota v mismatch_cnt .

Zkoumal jsem co a jak a hodne lidi si na tohle stezuje ale vetsinou
na raid1 . Vysvetleni je ze na raid1 se swapem se to muze stat kdyz
nejaka aplikace jde do swapu , zapise se na jeden disk ale pak se
aktivuje zpet do pameti a zapis na druhy disk uz se neudela a ze to
je v poradku. Nicmene ze na raid5 by se to nemelo stavat.

Zkusil jsem to udelat cele znova - vynuloval jsem hardisky a vyrobil
na nich znovu tri partisny sd[def]1 typu fd a znovu vytvoril raid5

   mdadm --create /dev/md3 --level=5 --raid-devices=3 /dev/sdd1 /dev/sde1 /dev/sdf1

pole se vytvorilo a spustila se synchronizace a po ni na uplne novem
raidu u bylo cca 1800 v /sys/block/md3/md/mismatch_cnt . Tak jsem
tam vyrobil filesystem a namontoval a pak dal prikaz

   echo check >> /sys/block/md3/md/sync_action

ktery spustil snovu resync . Na zacatku byla v mismatch_cnt 0 ale
kdyz ten resync dobehnul tak tam bylo 648 . Pole se tvari ze je OK
a nepozoruji zadne problemy se soubory.

Netusite cim to muze byt ?