Re: Bash - blokované ukončení kolony

Miroslav Vancl mira.vancl na gmail.com
Úterý Březen 26 10:51:15 CET 2013

Dne 26. března 2013 9:52 Vladimir Macek <macek na sandbox.cz> napsal(a):

> Pochopil jsem toho o daném problému asi málo. Ale pokud se chybovou hláškou
> ukončuje samotná aplikace, která jí generuje, nepomohlo by tail --pid
> namířit na její PID? V opačném případě, je opravdu nutné ukončovat
> sledovací skript? Proč by nemohl běžet trvale?

Potřebuju odchytit co se šlo po síti bezprostředně před zápisem chybové
hlášky do logu a ta chyba se vyskytuje v dost hustém provozu třeba po
několika hodinách. Proto musím odchytávat do "kruhového bufferu" a
odchyt stopnout co nejdřív po objevení chyby, abych o ty předcházející
pakety nepřišel (a nehodlám to dělat ručně).

> O shellu něco vím, ale násilnému ukončování procesů se vyhýbám kdykoli to
> jen jde. Je tam na můj vkus příliš mnoho hazardů. Snažím se to jakkoli
> obejít, v prvé řadě změnou režimu práce.

Nevím proč bych se měl bát poslat SIGINT nebo SIGTERM tcpdumpu, když je na
to připravený. Signály jsou snad legální způsob komunikace, ne ?

> Pokud bych byl přesvědčen, že v zadání popsaný režim práce je nutný tak jak
> je, osobně bych vyhledal pcap podporu pro Python,
> https://www.google.com/search?q=python%20pcap&lr= a udělal to celé na pár
> řádků v Pythonu bez zabíjení. Třeba příklad na stránce
> http://code.google.com/p/pypcap/ vypadá kouzelně jednoduše.

To by asi taky šlo, nejsem sice pythonec ale perlíř, v principu je to
určiitě jedno. Mě se pro takovou jednorázovku nechtělo psát "normální"
program, prostě jsem se chtěl držet poučky, že vše již bylo zprogramováno a
je jenom potřeba správně poskládat existující programy :-)

Díky za reakci
M.Vancl