[mirne OT] avr-gcc a umisteni promennych

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Květen 17 12:35:05 CEST 2013

	Dobre odpoledne - jde nejak linkeru z GNU binutils rict,
aby staticke promenne byly v pameti umistene v nejakem konkretnim
poradi?

	Konkretni problem se tyka avr-gcc: mam "konfiguracni" promenne
umistene do EEPROM (coz se v avr-gcc dela atributem promenne), a chtel bych
byt schopen prislusny mikrokontroler konfigurovat jen prepsanim EEPROM
(EEPROM ma 10x vetsi zivotnost nez programova flash pamet). No a jde mi
o to, aby ten format dat byl nezavisly na tom, jak se mi zrovna
tento tyden slinkuje vlastni firmware. Coz bych chtel resit tak, ze nejak
vynutim umisteni jednotlivych promennych.

	Zatim jsem vypozoroval, ze objektovy modul ktery je na prikazove
radce linkovaciho prikazu jako prvni, ma sve EEPROM promenne v EEPROM umistene
taky jako prvni. Ale to je zrejme jen nahoda. Jde to nejak explicitne
vynutit?

	Ty promenne jsou konfiguracni nastaveni k ruznym castem kodu,
takze reseni "dat to vsechno do jedne struktury" nepovazuju za stastne.
A reseni "cti EEPROM od adresy 0 a rucne to interpretuj" je zase zbytecne
slozite, a programove pameti je malo.

	Diky za tipy.

-Y.

| New GPG 4096R/A45477D5 - see http://www.fi.muni.cz/~kas/pgp-rollover.txt |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
Please don't top post and in particular don't attach entire digests to your
mail or we'll all soon be using bittorrent to read the list.     --Alan Cox