Hromadný management linuxových stanic

Jan Houstek Jan na houstek.net
Úterý Listopad 5 10:18:41 CET 2013

Dobrý den vespolek,

prosím o doporučení nástroje pro centralizovanou správu linuxových tenkých
klientů. Klientských stanic jsou stovky a jsou prakticky bezúdržbové,
systém je vlastní minimalistická distribuce (obsahuje pouze kernel,
Xorg, příslušný terminálový klient + potřebné knihovny), systém běží z
initrd - nedojde na pivot_root(), na lokálním HDD je pouze bootloader,
kernel, initrd a textový konfigurační soubor.

Moje představa je, že do klienta se dá agent, který se po startu klienta
připojí k mgmt serveru. Na serveru by byla evidence klientů (hostname,
IP/MAC, hw info, verze image), jejich aktuální stav (případně včetně
historie) a bylo by možné klienty vypnout/restartovat, zapnout (wakeonlan)
a vzdáleně spouštět příkazy. Pod to poslední by se daly podřadit akce jako
update image (= výměna kernel+initrd na lokálním disku), manipulace s
lokálně uloženým textovým souborem atp. Akce by mělo být možné plánovat
(např. přes noc postupně všechny známé klienty zapnout, updatovat a
vypnout).

Chystal jsem se něco podobného naprogramovat, ale pak mě napadlo, jestli
nevynalézám kolo. Z toho, co našel Google, mi ale nic úplně nesedlo.
Poradíte? Neřešili jste podobné zadání?

-- HH