zvladl nekdo nakonfigurovat stateless isc dhcp6?

Michal Dobes dobes na tes.eu
Středa Říjen 2 08:54:25 CEST 2013

Dne 1.10.2013 18:28, Martin Kraus napsal(a):
> podarilo se nekomu nakonfigurovat isc dhcp server jako stateless dhcp pro
> ipv6? Me to proste nevrati ani dhcp6.name-servers ani dhcp6.domain-search.
> Klient me funguje proti cisco routeru.

/etc/dhcp/dhcpd6.conf (RHEL/CentOS6 umístění, běžící služba dhcp6):

authoritative;
option dhcp6.preference 255;
option dhcp6.rapid-commit;
server-duid LLT;
option dhcp6.name-servers 2001:DB8:11::138, 2001:DB8:31::149;
dhcp6.domain-search "example.eu", "example.cz";
option dhcp6.info-refresh-time 86400;

# LAN segment
subnet6 2001:DB8:4616:11::/64 {
}
# L2TP/IPsec PPP segmenty (DHCPv6 relay)
subnet6 2001:DB8:4616:1100::/60 {
}

Toť vše, neuchodil jsem jen bezestavové DHCPv6 skrz IPsec
IKEv2 tunel pro Win7 road warrior klienty. :-(

Aby to fungovalo, tak router posílající ohlášení do LAN segmentu
(PPP spojení) musí mít nastaven flag "other configuration",
to přikáže klientovi, že má  provést bezestavové DHCPv6 pro získání
adres DNS serverů a search list domén.

V mém případě je tam Mikrotik krabice s RouterOS, takže v ní něco jako:
/ipv6 nd
   add advertise-dns=yes interface=vrrp-lan other-configuration=yes

M.