Instalace s omezenim uzivatelu

d.petr d.petr na post.cz
Úterý Říjen 22 16:02:22 CEST 2013

Katerina Bubenickova wrote:
> DD,
> potrebuji nainstalovat stanici, do ktere, kdyz se uzivatel prihlasi,
> uvidi na plose jen OOffice a firefox a nebude moci spustit zadny jiny
> program. Maximalne se jeste bude moci odhlasit.  Ma to byt vicemene
> verejny pc s moznosti tisku  z windowsoveho pc vedle (asi pres sambu).
>
> Distribuce ma byt fedora, ale potrebovala bych poradit, kterym grafickym
> rozhranim by se to realizovalo nejsnaze (xfce, gnome...?) a pripadne
> nejake linky, ktere by mi mohly pomoct.
> Nejak nevim, za jaky konec to chytit.

	Když nikdo jiný zatím nenapsal, ... Já používám fvwm2. To po instalaci
nemá žádné ikony ani tlačítka, jen menu vyvolatelné myší nebo klávesovou
zkratkou. Menu bych zredukoval na 4 položky (to by bylo jednoduché):
vypnutí, odhlášení a 2 vybrané programy. Pak by bylo potřeba zlikvidovat
všechny klávesové zkratky (nebo jen ty, které by mohly spustit něco
nežádoucího), to už by asi bylo o něco složitější, a pak hlavně zrušit
klávesové zkratky pro vyskočení z X do konzole (to teď nevím, jak bych
řešil, zda to lze nějak nastavit v Xorg.conf). Samotné zboření X by asi
vyřešil už ten automatický start do X, protože ten snad X při jejich
ukončení hned zas spustí.
	Takže asi tudy někudy bych se začal ubírat.
PM