OT: Open Source Artificial Inteligence

Tomas Vondra tv na fuzzy.cz
Neděle Srpen 3 17:36:25 CEST 2014

On 3.8.2014 12:41, Ivo [Bear] Hanuska wrote:

> Ahoj všichni!
>
> Dlouhou dobu přemýšlím, kam napsat a nakonec jsem se rozhodl, že
> zkusím oslovit lidi na této konferenci. Myslím totiž, že tu je
> spousta šikovných lidí, kteří dokáží udělat hodně věcí.
>
> Chtěl bych začít tvořit Open Source umělou inteligenci. Ano, o AI se
> dnes usiluje každá druhá silnější firma. Vím o IBM, nebo o Googlu,
> ale to vše jsou > uzavřené systémy, které budou mít mnohdy i velmi
> nevhodné použití (velké množství jich vzniká, jako vojenské projekty).
>
> Já bych rád byl přítomen tvorbě systému, který se bude schopen sám
> [...]

Ahoj,

začínám mít podezření jestli náhodou nejste první instance takového
systému, protože přesně tenhle příspěvek jste posílal cca 14 dní zpět,
na odpovědi jste v konferenci nereagoval a teď to z nějakého důvodu
posíláte znovu ...

Každopádně dost pochybuji že takhle oslovíte relevantní publikum,
protože například:

(a) není jasné co vlastně myslíte umělou inteligencí - jestli strojové
    učení, nějakou jeho část nebo "všechno"

(b) neřešíte konkrétní problém - "chci vytvořit umělou inteligenci" se
    lehko řekne ale těžko se definuje cesta jak se tam dostat

(c) neříkáte v čem to má být lepší než ta spousta open-source balíků
    (např. Weka, Apache Mahout, delší seznam http://jmlr.org/mloss/)

Když se podíváte na vznik úspěšných open source projektů, tak ty
nezačaly tak že někdo do nějaké konference napsal něco abstraktního, ale
ten dotyčný něco hmatatelného naprogramoval, ukázal jak moc je to super
a až pak se začali nabalovat další lidi.

Takže jestli vám můžu poradit, nejdřív do toho investujte kus svého
času, odpovězte si na výše vyjmenované otázky a pak prezentujte výsledky
své práce. Jak se říká, "If you build it, they will come."

T.