Vyber otevreneho telefonu

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Srpen 5 15:18:15 CEST 2014

Dd,

On Mon, Jul 28, 2014 at 04:28:07PM +0200, Adam Pribyl wrote:

> Prijde mi silene abych si koupil telefon za 10tisic a musel na nem
> predelavat kompletni OS abych byl schopen ho pouzivat, nemluve o
> nutnosti ho udrzovat "aktualni", aby se bug z nove verze projevil
> zrovna kdyz potrebuju zavolat sanitku.

no, taky nejsem nadšen z toho, že mi z telefonu nejde
odinstalovat pár naprostých zbytečností, které nikdy nebudu
používat a které mi navíc vybíjí baterku... To byl hlavní důvod
reinstalace, jinak vše fungovalo, jak má, takže předělávat jsem
nic nemusel, kdybych nechtěl.

Na druhou stranu se mi ještě s CM nestalo, že by mi telefon
nefungoval, nemohl jsem se dovolat nebo podobně, dávám si pozor a
prvně si prolezu xda-developers, případně přímo web CM a
zjišťuju úroveň podpory a zda na tom telefonu s CM jede vše, jak
má, a to včetně WiFi, GPS apod.

Moje žena si koupila Sony Xperia mini pro, neb chtěla klávesnici.
Telefon jí ale občas zatuhne, nebo ukazuje, že má signál, ale
nejde se na něj dovolat, nebo ukazuje, že signál nemá a jde se na
něj dovolat... Prostě docela zmatek. Vypadá to, že je to další
adept pro instalaci CM. Výrobci málokdy dělají upgrade svých
firmwarů a Android, jako ostatně každý jiný SW projekt, prostě
chyby obsahuje. No a když nechce dělat aktualizace výrobce, je
třeba se podívat jinde. Naštěstí tu je CM jako každá jiná
Linuxová distribuce, a to mi dává možnost nejen se zbavit
zbytečného balastu, ale ještě mít opravené chyby, na které
výrobce kašle, protože telefon už prodal a oprava chyb mu nejen
nepřinese další peníze, ale naopak mu je ubere, protože zákazník
si po těch 4 letech prostě řekne: co se dá dělat, telefon je
starej, koupím si jinej, zvykl jsem si na prostředí tohoto
výrobce...

> Tim nijak nehanim Vas pristup, jen ze mi cely tento system prijde
> uplne zvraceny.

Já si i na notebook, který má nainstalované Windows-y, instaluju
Linux, protože jsem na něj zvyklý a více mi vyhovuje po mnoha
stránkách. Je to zvrácené? Myslím, že je to otázka volby a já
jsem rád, že tuto volnost mám, ostatně proto si vybírám telefony
s Androidem, resp. takové, na které jde nainstalovat alternativní
ROM.

> Adam Pribyl

Zdraví
Honza Marek