Grub2 zapisuje do boot sectoru po upgrade F20->F21

Tomáš Krbec tomas.krbec na gmail.com
Úterý Prosinec 30 08:20:40 CET 2014

Zdravím vespolek,

upgradoval jsem fedoru z verze 20 na verzi 21 pomocí fedup-cli

Používám dualboot s windows vista.
Boot do linuxu je OK, když ale chci bootovat windows, tak na mne
vyskočí hláška BIOSu, že se chce zapisovat do boot sectoru. V BIOSu to
tam mám nastaveno. Před upgradem se mi to ale nedělo.

Nemáte nějaký nápad, co a jak kde zkontrolovat?
Boot flag je nastaven u té windows partition.
Používám klasickou MBR na točícím se disku.

Mám ještě jeden problém, nevím, jestli to spolu může souviset. V grubu
jsem měl a stále mám nastaveno, aby konzole používala VESA režim (mám
kartu NVIDIA a nemohu proto použít KMS).
Hned po upgrade mi VESA režim fungoval. Potom jsem ale pomocí
yum remove kernel*.fc20.* odinstaloval všechny staré kernely a od té
doby mám konzoli v klasickém textovém režimu.
Tak mne napadá, jestli jsem neodinstaloval i něco potřebného :-)

Díky moc za pomoc

S pozdravem
Tomáš Krbec