Automatizace domu na Linuxu

Petr Vyhnal rudiik na simerion.net
Čtvrtek Únor 6 10:38:31 CET 2014

On 06.2.2014 09:05, Ladislav Vaiz wrote:

> Dobrý den,
> měl bych pár rad z praxe, ale možná se vám nebudou líbit :-)
>
> 1. při rekonstrukci je spousta práce s důležitějšími věcmi
> 2. manželka neumí opravit stmívač, až nebudete doma a něco se rozbije
> 3. taková nemovitost se špatně prodává
>
> Rozhodnutí je na vás, jen jsem chtěl připomenout, že existují i
> netechnické stránky věci.
>
> L.

Díky za podněnty. Pokusím se reagovat:

ad 1) Ano souhlasím. Taky píšu, že automatizaci bych chtěl dělat až
někdy v budoucnu, ale nerad bych, až na to dojde řada, musel znova sekat
do stěn a tahat nové kabely, atd.
ad 2) Manželka neumí opravit ani lednici. Dokonce to neumím ani já.
Nicméně ano, plánuju pokusit se vše navrhnout tak, aby fungoval nějaký
failover, který by umožnil běžný provoz i při výpadku automatizace či
jejích komponent.
ad 3) Myšleno jako z důvodu, že tam není proprietální krabička a místo
toho to běží na tuxu? Neřekl bych. Navíc neplánuju nemovitost prodávat.
Chci v ní pohodlně žít ;-)