Pomoc s vyberom routerov

Zatkovský Dušan msk.conf na gmail.com
Pondělí Leden 13 10:54:42 CET 2014

Cau,

bol som osloveny, aby som odporucil k zasietovaniu jedneho arealu
routery. V tejto teme sa ale bohuzial necitim dostatocne fundovany (*1)
a tak nez slapim do lajna, tiez prosim o pomoc.

Jedna sa o areal niekolkych budov, s rozne oddelenymi sietami
(firemna(e) lan + wifi pre klientov).

Momentalne riesime public Wifi. Ta bude realizovana po
poschodiach/kridlach, pocet klientov moze dosiahnut
dohromady niekolko stoviek. Kazde poschodie je pokryte 4-mi a viac wifi
AP-ckami, zvedenymi do rack-u,
medzi rackami na poschodi je backbone dovedeny do centralneho racku pre
cely areal.

Routovanie teda mozeme riesit dvomi sposobmi:

A. na kazdom poschodi/kridle router, za nim 4 wifi ap v bridge. Adresy
klientov prideluje kazdy router na kazdom poschodi, kazde poschodie ina
siet.
B. na kazdom poschodi/kridle switch, vsetky switche v stohu, za nimi
vsetky wifi ap v bridge, centralny router prideluje adresy pre celu wifi
siet
C. na kazdom poschodi/kridle switch, za nim 4 wifi ap v bridge,
centralny viacportovy router, jeden port = jedna siet pre kazde poschodie

Otazka znie:

- riesili by ste ktorukolvek z uvedenych variant pomocou SOHO routerov
za par supov?
- pokial nie, doporuci niekto nejake rozumne routery

*1 mensie siete o desiatkach klientov riesim uspesne k plnej spokojnosti
roznymi SOHO routerami s openwrt ( v poslednej dobe najma 1043ND ),
kde pri poruche zariadenia ho rovno hadzem z okna, menim za nove a iba
obnovim backup, kazdopadne v takomto objeme mi to pripada
ako krajne problematicke riesenie ( plus dalsie negativa - volne leziaca
krabicka, kable zozadu, ledky zpredu, bordel v kabelazi ... ).

Cosi mi vravi, ze by som mal hodit zrak na Mikrotik, ale tato platforma
ma bohuzial uplne cela minula a neviem, ci uz na to nie je moc neskoro :D

Diky za postrehy.

Dusan