Pomoc s vyberom routerov

Petr Baláš petr na balas.cz
Neděle Leden 19 10:42:11 CET 2014

Jen ad ty stanice na správu - Unifi pro svoji funkčnost nepotřebuje
aby běžel controller, ten je nezbytně nutný jen pokud chcete
provozovat nějaký "guest portal" což ve firmě nepředpokládám a
pochopitelně pro nastavování. A controller jde bez velkých problémů
provozovat i na linuxu (balíčky jsou k dispozici, osobně provozuji na
Debianu).

Switch s dor1q také netřeba (naopak někdy na obtíž :-)). UniFi umí s
VLANy pracovat přímo, t.j. pošlete mu to otagované a on si poradí :-).
S oblibou to provozuji tak, že jeden ESSID běží bez VLAN a tím je na
něm dostupná celá síť a další je na extra VLAN a tím pádem je kdokoliv
připojený na "návštěvnické" ESSID odizolován od vnitřku sítě. UniFi
hardware umí až 4 různé ESSID najednou.

Chápu, že kombinovat to s Mikrotikem není ideální ale jako řešení pro
pokrytí areálu či školy to je IMHO velice dobrá volba.