Vyber otevreneho telefonu

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Červenec 28 14:58:03 CEST 2014

Zdravím,

On Thu, Jul 24, 2014 at 06:13:53PM +0200, Jan Kasprzak wrote:
> 	Dobry den,
>
> stojim vyhledove pred vyberem nejakeho mobilu, a chtel bych, aby pokud
> mozno byl aspon trochu otevreny. Cim vic, tim lepe, ale zase ne za kazdou
> cenu: chtel bych, aby bezproblemove fungoval jako telefon a byl pro neho
> dostatek aplikaci (napriklad mapy), a aby to byl moderni HW (nemusi byt uplne
> latest/greatest, ale zase neco novejsiho nez muj pomerne stary
> Samsung Galaxy S).

já jsem z donucení (na Galaxy S1 mi odešel obvod řídící nabíjení,
takže telefon nenabíjel) přešel minulý rok na Samsung S4. Chtěl
jsem na něm nechat originální ROM do doby, než mu uplyne záruka,
ale nevydržel jsem - bylo tam spousta balastu, který samozřejmě
nelze odinstalovat.

Nainstaloval jsem si tam CyanogenMod11, nightly build, tu a tam
si jej upgraduju (obvykle, když v poznámkách k vydání objevím
něco jako opraven "memory leak" nebo nějaká závažnější chyba.

Telefon se chová velmi příjemně, používám ale i jiný launcher
(Lihting Launcher).

Do Samsungu jsem šel proto, že mi přišlo, že má vcelku slušný HW
a protože jsem už na SGS1 používal CyanogenMod, plánoval jsem, že
jej budu mít i na SGS4 - sice ne tak brzy, ale prostě na něj
došlo... :-)

Mimochodem - na rozdíl od SGS1 jsem instaloval první CM11
přímo na Linuxu s pomocí utility heimdal (tuším se to tak podobně
jmenuje) - to v době, kdy jsem instaloval CM na SGS1 ještě nešlo.

> 	Asi bych zacal filtrovat podle
>
> http://wiki.cyanogenmod.org/w/Devices
>
> ale co dal - jak poznat, ktere modely jsou vic otevrene (zdokumentovane
> a tak vubec) nez jine?

Co se týče dokumentace - to tedy nevím. Ale co se týče
funkčnosti, tam jsem spokojen.

> 	Diky,
>
> -Y.

Zdraví