Na cem postavit "privatni cloud"?

Michal Škrha michal na skrha.cz
Čtvrtek Říjen 2 17:25:54 CEST 2014

Tomáš Koželuh  wrote / napísal(a):
> Tohle všechno umí VMware, ale v těchto požadavcích (cluster, globální
> management) to neumí zadarmo. V podstatě největší problém je se storage, buď
> by se muselo koupit alespoň nějaký Synology nebo oželet globální dostupnost.

Zdravim,

storage bych nevidel jako velky problem. Pokud se jako hypervizor
pouzije GNU/Linux, tak by sel nasadit GlusterFS
(http://en.wikipedia.org/wiki/GlusterFS) v modu replikace + distribuce.
Neni to hotove reseni, ale je to zadarmo a clovek si to muze ohnout dle
svych potreb. Dalsi moznost je nasadit rovnou Ceph
(http://en.wikipedia.org/wiki/Ceph_(software)), ktery je nyni hodne
tlacen RedHatem.

--
Michal Skrha, MTCNA, MTCWE