open source cloud client pro vlastní cloudové úložiště

Ivo [Bear] Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Neděle Duben 26 10:18:07 CEST 2015

Ahoj,

potřeboval bych radu. Do nedávna (tedy asi do minulého pondělka) jsem
používal jako odevšud přístupné odkladiště souborů Google Drive. Chodilo
to všechno pěkne jak na Widlích (přes Google klienta), tak na Linuxu
(grive + grove tools). Od 20.4. Google změnil definitivně Gogle Drive
API a grive přestal fungovat (nesynchronizuje atd).

Mám tedy tří dotazy:

1. myslíte, že grive je živý? Zatím se mi to nezdá. Poslední vývoj je
asi rok starý. Myslíte, že bude někdy brzo nová verze?
2. existuje nějaký jiný Google Drive klient nezaložený na grivu, který
není za peníze (vím o jednom za 15 USD za jednu gmailovou adresu) a
který funguje podobně jako grive/grive-tools?
3. Chci-li se vyhnout "komerčním" úložištím (jako GogleDrive, MS One
Drive, Drop Box,  atd.) co mám na server a do klienta nainstalovat,
abych dosáhl stejné funkčnosti? Existuje něco takového pro Widle, Linux,
OS X atd...

Děkuji za rady!

Ivo Hanuška