UNIX Tip: Pozor na smazane, ale stale pouzivane soubory

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Úterý Únor 10 13:33:25 CET 2015

Zdravim,

On Tue, Feb 10, 2015 at 12:19:31PM +0100, Vladimir Macek wrote:
> Tez jsem nasel, ze v Debianu/Ubuntu je balik debian-goodies, ktery mj.
> obsahuje skript checkrestart (ukecaneji s -v). Na Fedore je podobny:
> needs-restarting. Detekuje prave procesy se startymi knihovnami a pise
> doporuceni, co delat.

ani jsem nepobral cele to vedecke pojednani :))), nicmene
Z backportu si muzete do Debianu doinstalovat needrestart - tedy zrejme
prave to co zminujete vyse.
Prave jsem to na par serveru dal po aktualizace libc6, kdy jsem se tim
taky zacal zabyvat.
Samo to dialogove navadi k restartovani potrebnych sluzeb.

Trochu ve me ovsem zatrnulo, kdyz mi to na clusteru chtelo restartovat
heartbeat :). To jsem radsi poresil rebootem v maintenance window.
Ostatne stejne jsem radeji vsechno otocil v maintenance window.

BTW: zrovna dneska nebo vcera jsem koukal, ze do Sida pribyl dalsi
balicek: needrestart-session - ktery tohle resi u user level procesu
- zatim jsem nezkousel.

--
Zito