Terminálový server

Petr Klíma petr.klima na madeta.cz
Úterý Leden 6 09:52:16 CET 2015

Dobrý den,

řešil jste někdo terminálové připojení k linuxovému serveru?

Snažím se nahradit cca 50 operátorských pracovišť (v současné době na
Linuxu - LXDE). Připadá mi luxus, aby operátoři používající browser a
znakový terminál měli na stole plnohodnotné PC.

Chci je nahradit terminály postavenými na Raspbery PI, či spíš
Banana/Orange PI. Raspbery PI mám ozkoušené jako X terminál s FullHD
monitorem a splňuje to naše výkonové požadavky (až na video, ale to je
mimo pracovní náplň operátorů).

Po přečtení tohoto dokumentu o terminálových OSS technologiích
(http://www.montanalinux.org/remote-display-protocols-in-abundance.html)
jsem trochu skeptický.

Toto mi naopak dalo trochu naděje https://pi-ltsp.net ,
http://www.uzerp.com/blog/running-raspberry-pis-as-thin-clients-with-ubuntu-14-04-lts/

Stále ale nemám jasno ve dvou věcech:
Lze po síti transportovat i zvuk?
Jak je to s bezpečností ? XDMP asi nebude to pravé ořechové ...

Máte s tématem někdo zkušenosti po SW nebo HW stránce?

Pro mne je například HW omezení fullsize HDMI konektor (mám DVI monitory
a haldku HDMI->DVI redukcí ...).

Díky za každý podnět.

--
S pozdravem

  Petr Klíma

  email:  petr.klima na madeta.cz   MADETA a.s.
  phone:  +420 389 136 254       Rudolfovská 246/83
  web:    http://www.madeta.cz   370 50 České Budějovice
                                 Czech Republic